میوه خشک تواضع سبک زندگی شما را دگرگون می کند

میوه خشک با کاهش 80-90 درصد آب میوه تازه به 10-20 درصد به دست می آید. همین روند در مورد میوه خشک تواضع  صادق است.

بنابراین وزن میوه و سطحی که آن را پوشش می دهد نیز کاهش می یابد. به عنوان مثال، 100 گرم زردآلو تازه 4-5 قطعه، 60-70 کالری است. اما 100 گرم زردآلو خشک 13-14 عدد و 250-260 کالری است.

همانطور که مشاهده می شود، در طی فرآیند خشک کردن، حجم میوه ها کاهش و چگالی انرژی افزایش می یابد. به عبارت دیگر، اگر 100 گرم میوه خشک و تازه را با هم مقایسه کنیم.

انتظار داریم که محتوای ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه کالری بیشتر باشد، زیرا تعداد میوه ها در میوه های خشک افزایش می یابد.

100 گرم زردآلو تازه حاوی 9.24 گرم شکر و 100 گرم زردآلو خشک حاوی 55.34 گرم شکر است. میزان قند 1 زردآلو خشک و 1 زردآلو تازه یکسان است. از آنجایی که آب فقط در میوه های خشک تبخیر می شود، غلظت قند افزایش می یابد. مقدار سهم ما در میوه خشک و میوه تازه تغییر نمی کند.

میوه خشک

نه تنها میوه ها بلکه سبزیجات نیز خشک می شوند. آیا می توانید سبزیجات تازه و سبزیجات خشک را از نظر سلامتی مقایسه کنید؟

خشک کردن سبزیجات یک فرآیند غذایی بسیار رایج است که در آن سبزیجات در معرض برخی عوامل فیزیکی قرار می گیرند. به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض اکسیژن و نور خورشید و غیره. خشک کردن یا آبگیری سبزیجات برای حفظ طعم و ارزش غذایی سبزیجات استفاده می شود.

در حالی که سیستم خشک کن سنتی دارای معایبی است که از ایمنی مواد غذایی به دور است زیرا در معرض انواع آلودگی ها، حشرات و جوندگان قرار دارد و حداقل ظرف 8 تا 10 روز تکمیل می شود، برخی از تکنیک های کم آبی مانند خشک کردن گلخانه ای، پنل خورشیدی و فر سالم تر و ایمن تر از خشک کردن معمولی هستند و سریعتر است.

اگرچه فرآیند خشک کردن صنعتی برای حفظ حداکثر کیفیت غذا بهینه شده است، هم پیش تصفیه و هم خشک کردن می توانند برخی از مواد مغذی، به ویژه مواد مغذی پایدار در برابر حرارت مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و ویتامین ها را تخریب کنند.