درمان آرتروز با کنجد شیرین در عرض یک هفته

ارزش غذایی کنجد شیرین:
کنجد حاوی مقدار زیادی ویتامین است. گروه B در آن دانه هایی که می فروشیم تقریباً موجود نیست، در طی تصفیه کنجد از بین می رود. اما در دانه ها مقدار زیادی آنتی اکسیدان طبیعی – اسید اسکوربیک و توکوفرول باقی می ماند.

علاوه بر این، به دلیل محتوای روغن زیاد در دانه ها، توکوفرول محلول در چربی تقریباً به طور کامل جذب می شود. کنجد علاوه بر ویتامین ها سرشار از اسیدهای آمینه ضروری است. از آمینو اسیدهای موجود در اینجا شامل لیزین، متیونین و تریپتوفان است.

در شرق حلوا و کوزینکی از کنجد برشته شده پخته می شود. این تفاوت اصلی آن با شیرینی های کنجدی محلی است. کوزیناکی خانگی به دلیل فرآوری نامناسب تقریباً همیشه مزه کنجد خام دارد.

کنجد

آب نبات و شکلات حاوی کنجد را می توان در قفسه های فروشگاه های محلی یافت. به عنوان مثال، روشن شکلات شیری با کنجد زیاد تولید می کند.

نه تنها دسر کنجد درست می شود. در کشورهای عربی از آن تاهینی درست می کنند، خمیری که به عنوان سس بسیاری از غذاهای ملی استفاده می شود و به کیک نیز اضافه می شود.

در چین، از دانه ها برای تهیه غذای ملی مورد علاقه استفاده می شود: توپ های کنجد. ژاپنی ها گوما را با کنجد چاشنی می کنند که به اکثر غذاهای کلاسیک غذاهایشان اضافه می شود. جالب اینجاست که کنجد در ژاپن رشد نمی کند، اما این کشور بزرگترین واردکننده کنجد در جهان است.

علاوه بر پخت و پز، روغن کنجد اغلب در لوازم آرایشی استفاده می شود. به خصوص در کشورهایی که روغن های گیاهی مشابه از فرهنگ های دیگر در صورت سفارش گران تر هستند.

روغن کنجد از کنجد تولید می شود، در برخی کشورها بیشتر از آفتابگردان، زیتون یا ذرت رایج است. از آن مانند هر روغن نباتی دیگری استفاده کنید. دانه های کنجد که با نان و پفک پاشیده شده است، هنگام پخت شیرینی به خمیر اضافه می شود.