پزشکی که قیسی تازه را برای درمان آب مروارید توصیه میکند

اولین استفاده از دانه های قیسی تازه به عنوان درمانی برای سرطان به سال 1845 توسط دو شیمیدان روسی برمی گردد.

و سپس دکتر ارنست کربس ادعا کرد که روغن های استخراج شده از دانه های قیسی برای دستیابی به نتایجی برای درمان افراد مبتلا به سرطان در ایالات متحده در دهه 1920 است. اما سمیت این درمان بعداً ثابت شد.

ایده استفاده از دانه های قیسی در درمان سرطان با این واقعیت مرتبط است که آنها حاوی ترکیب شیمیایی به نام آمیگدالین هستند.

این ترکیب در بدن به سیانید تبدیل می شود که اعتقاد بر این است که سلول های سرطانی داخل بدن را از بین می برد. اما در واقع سیانید برای تمام سلول های بدن سمی است.

زیرا از استفاده سلول ها از اکسیژن جلوگیری می کند. به دلیل نیاز زیاد به اکسیژن، قلب و مغز را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

قیسی تازه

بر اساس این باور، laetrile توسط ارنست کربس جونیور در دهه 1950 ساخته شد.

این ترکیبی است که به صورت مصنوعی از آمیگدالین و آب تهیه می شود.

به ویتامین B-17 معروف است. اعتقاد بر این است که استفاده از آن باعث افزایش سطح انرژی در بدن، بهبود سلامت، دفع سموم و طولانی شدن عمر می شود.

این دارو با مصرف قرص، تزریق، کرم یا مایع در مقعد استفاده می شود.

علاوه بر آمیگدالین، ماده معدنی کلسیم پانگامات که به عنوان ویتامین B-15 نیز شناخته می شود، تصور می شد که می تواند سرطان را درمان کند.

با این حال، مشخص شد که این فلز بیشتر از آنکه درمان کند، باعث سرطان می شود. بنابراین سازمان غذا و داروی آمریکا آن را برای مصارف پزشکی یا غذایی نامناسب دانست.

آیا دانه های قیسی واقعا سمی هستند؟
پایگاه داده گیاهان سمی FDA خاطرنشان می کند که تبدیل آمیگدالین موجود در دانه های قیسی به سیانید است که ادعاها را در مورد مزایای دانه قیسی خطرناک می کند.