فعالیت ضد همولیتیک زیتون سیاه در شرایط بیولوژیکی طبیعی

رادیکال‌های آزاد گونه‌های بسیار واکنش‌پذیری هستند که در شرایط بیولوژیکی طبیعی، اساساً در طی مصرف اکسیژن در واکنش‌های ردوکس مورد نیاز برای تولید انرژی و طرز تهیه زیتون سیاه، و حذف موجودات بیگانه‌بیوتیک و بیماری‌زا تولید می‌شوند.

بیش از حد رادیکال‌های آزاد می‌تواند باعث اختلال شدید متابولیسم سلولی و آسیب قابل توجهی به بافت‌ها شود. آسیب اکسیداتیو به طور فزاینده ای مسئول بیماری های متعددی مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی شناخته می شود.

ظرفیت کل ضد رادیکالی عصاره های مورد مطالعه با آزمایش بیولوژیکی بر اساس مقاومت کل خون در برابر حمله رادیکال آزاد مورد ارزیابی قرار گرفت.

روش آنتی همولیتیک قبلاً برای مدت طولانی در ارزیابی آسیب‌های رادیکال‌های آزاد مورد استفاده قرار گرفته است و مهار آن توسط آنتی‌اکسیدان شناخته شده است و امکان اندازه‌گیری دفاع آنتی‌اکسیدانی جهانی خون حیوانات و انسان در برابر رادیکال‌های آزاد را فراهم می‌کند.

اینها می‌توانند با تجزیه حرارتی AAPH (آغازکننده رادیکال پراکسیل) تولید شوند و به گلبول‌های قرمز حمله کنند، تا اکسیداسیون زنجیره‌ای پروتئین و لیپید را تحریک کنند بهترین زمان مصرف پودر سنجد، سازمان غشاء را مختل کرده و در نهایت منجر به همولیز شوند [61].

در این مطالعه اثر دفاعی عصاره بر همولیز کل خون توسط فعالیت مهار رادیکال پراکسیل مورد بررسی قرار گرفت.

اندازه گیری HT50 بسیار قابل تکرار است و نشان داده شده است که نماینده دفاع کلی در برابر رادیکال های آزاد در مدل های انسان و حیوان است.

در این آزمایش بیولوژیکی ماهی قزل آلا، آنتی اکسیدان هایی مانند ترکیبات پلی فنل استخراج شده از میوه های زیتون قرار است از تهاجم رادیکال های آزاد که باعث پراکسیداسیون لیپیدی و در نتیجه لیز گلبول های قرمز خون می شود، جلوگیری کند.

ذکر این نکته ضروری است که این آزمایش امکان اندازه گیری همزمان قدرت آنتی اکسیدانی پلاسما و اجزای گلبول های قرمز (RBC) حاوی هر نوع آنتی اکسیدان مولکولی و آنزیمی را ممکن می سازد.

با توجه به نتایج به دست آمده توسط Paiva-Martins و همکاران میوه آرایی سیب، برهمکنش بین فنول ها و پروتئین های RBC می تواند همولیز و آسیب اکسیداتیو غشای RBC را که توسط رادیکال های پراکسیل تحریک می شود با استفاده از مکانیسمی متفاوت از فعالیت ساده مهار رادیکال مهار کند.

می توان فرض کرد که توانایی محافظت از گلبول های قرمز در برابر همولیز نه تنها به یک فعالیت مهار رادیکال مربوط می شود، بلکه به توانایی آن در تعامل مستقیم با غشای سلولی (در سطح بیرونی یا درونی غشاء)، که باعث ایجاد تغییراتی در پروفایل پروتئین می شود، مرتبط است.

  • منابع:
  1. Investigation of antioxidant and antihemolytic activities of Algerian defatted olive fruits (olea europaea L.) at two ripening stages
  • تبلیغات:
  1. نکات طلایی برای راه اندازی کسب و کار
  2. تصویری از آخرین کرگردن سفید
  3. دست یافتن به تکنولوژی که می تواند گاز تولید کند
  4. برق عجیب چشمان پرنده خوشبختی بعد از آزادی