شناسایی ترکیب توده سرامیکی و ویژگی های آن

این مطالعه با هدف شناسایی ترکیب توده سرامیکی برای ساخت آجرهای با خواص بهبود یافته بر اساس لوم محلی با استفاده از دیاتومیت و خاک رس بنتونیتی انجام شد. برای آزمایش‌ها، لوم از کانسار آلماتی (قزاقستان) به عنوان دیوار اولیه استفاده شد و برای تولید آجرهای سرامیکی با عیار 75 و 100 استفاده شد.

دیاتومیت از کانسارهای Zhalpak و Utesai و خاک رس بنتونیت بسیار پلاستیکی از کانسار دربازین (قزاقستان) به عنوان افزودنی استفاده شد.

تجزیه و تحلیل خواص محصولات سوخته نشان داد که مکمل دیاتومیت و بنتونیت در لوم، چگالی متوسط ​​را کاهش می دهد و مقاومت فشاری نمونه های سوزانده شده در دمای 1000 و 1100 درجه سانتی گراد را افزایش می دهد.

بدین ترتیب، مقدار بهینه خاک رس دیاتومیت و بنتونیت برای افزودن 15 درصد با ترکیب کسری 0.315-0.16 میلی متر و کمتر از 1 میلی متر است.

مشخص شد که افزودن بهینه خاک رس دیاتومیت و بنتونیت به لوم این امکان را فراهم می کند که پس از سوزاندن در دمای 1170 درجه سانتیگراد نمونه هایی از سرویس آرکوپال و سرامیکی مطابق با کلاس 2 از نظر میانگین چگالی و مقاومت فشاری درجات M 400 و M 500 به دست آید.

آجر از زمان های بسیار قدیم در ساخت و ساز استفاده می شده است، همانطور که در بسیاری از منابع تاریخی گواه است. در واقع، این اولین ماژول ساختمانی بود، یعنی یک ست مبل و میز ناهار خوری یکپارچه، از مواد “علف”، که حل بسیاری از مشکلات ساختاری و معماری را ممکن کرد.

با این حال، حتی امروز، آجر اهمیت خود را از دست نداده است. به طور مداوم در حال تغییر است و ویژگی های قبلی را بهبود می بخشد. سال‌ها قدرتی بر آجر ندارند، زیرا خانه‌هایی که از آن ساخته شده‌اند هرگز منسوخ نشده‌اند و فقط یک مهر نجیب زمان به دست می‌آورند. در عین حال، این ماده دارای مزایای بسیاری است.

قوی، بادوام، پایدار و همه کاره است. توانایی خوبی در تبادل هوا دارد. یعنی آجر نفس می کشد و به ساکنان خانه اجازه تنفس می دهد.

دیوارهای آجری به آرامی گرم می شوند و به آرامی خنک می شوند و ساکنان را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه می دارند.

در نهایت، آنها رطوبت اضافی را جذب می کنند و پس از آن “ذخایر” آب خود را به هوا می دهند و تأثیر مفیدی بر میکروکلیمای خانه دارند.

برای گسترش پایه منابع و بهبود عملکرد فنی، تحقیقاتی در مورد استفاده از مواد اولیه بومی و مصنوعی به عنوان مواد افزودنی در ترکیب و فناوری سرامیک دیوار سرامیکی در حال انجام است.

  • منابع:
  1. An Investigation of the Effects of Additives and Burning Temperature on the Properties of Products Based on Loam
  • تبلیغات:
  1. آیا می دانید که در زندان امریکا چه می گذرد؟
  2. تاثیر منفی خواص شیمیایی خاک بر عایق های ضد آب
  3. اپراتورهای آجر موجود در زمین های استیجاری
  4. پالایشگاه زیستی که تمرکز بر روی تجزیه و جذب مواد خام می باشد