سربازی که از سویشرت چهارخانه مردانه به عنوان لباس نظامی استفاده کرد

اگرچه ساختار کلی طاووسی تا به امروز بدون تغییر باقی مانده است. تعداد انگشت شماری از کارهای تکمیلی اصلی آن در طراحی های غیرنظامی امروزی به دور است.

برای مثال، دکمه‌ها زمانی از بست‌های شش تا هشت برنجی تشکیل می‌شدند که امروزه معمولاً از پلاستیک سفت یا بوق ساخته می‌شوند.

اصطلاح «برنج بالا» [که به شخصی در موقعیت بالا اشاره می‌کند] از ژاکت ریفر دکمه‌دار برنجی و سویشرت چهارخانه مردانه می‌آید، زیرا فقط توسط افسران بالای عرشه می‌پوشیدند و نه دریانوردان زیر عرشه.

سایر جزئیاتی که معمولاً در طاووسی اصلی که در روزگار مدرن در نظر گرفته می‌شود یافت می‌شود، عبارتند از یک طناب مانند که دو دکمه بالایی را به هم وصل می‌کند، که بیشتر برای دریانوردان و جوک‌های عرشه مدفوع به دست می‌آید تا امتیاز سبک در میخانه.

سبک های مختلف طاووسی
طاووس کلاسیک

متداول ترین سبک پالتویی دارای برش بریده شده و دو سینه است که کمی روی باسن ظاهر می شود.

این به پوشنده فضایی برای حرکت می‌دهد، خواه این کار بالا رفتن از برخی قطعات یا فقط مانور دادن به سمت میله باشد.

یقه بزرگی که برای دور نگه داشتن باد از گردن شما طراحی شده است و معمولاً دارای یک برگردان ناز است. اما گاهی اوقات یک مدل شال را می بینید که شکل شل تری به اطراف شانه ها می دهد.

کت پل

در اصل برای افسران مستقر در پل یک کشتی طراحی شده بود، تفاوت اصلی در اینجا طول آن است.

یقه بزرگ و برش دو سینه دست نخورده باقی می‌ماند، اما کت تا ران یا حتی تا زانو می‌رسد و با یک پالتو کمی از روی آن عبور می‌کند. این نیز یکی از معدود نسخه هایی است که گاهی اوقات هنوز از دکمه های برنجی استفاده می شود.

وام دادن آن به ظاهر آراسته تر.

طاووسی تک سینه

اگرچه طاووس کلاسیک دو سینه عرضه می‌شود، اما نمونه‌هایی (هم فعلی و هم تاریخی) بدون بال‌های روی هم و فقط یک ردیف دکمه وجود دارد. این سبک کمی غیر رسمی تر است و عناصر را با برخی از سبک های ژاکت کارگر به اشتراک می گذارد.

  • منابع:
  1. How To Wear A Pea Coat For A Stylish Winter Look