روفرشی کشدار نیکزاد با فرش دستبافت مو نمی زند

الیاف طبیعی به کار برده شده در بافت روفرشی کشدار نیکزاد را می توان از موهای حیوانی مانند پشم به دست آورد. تولید شده توسط حیوانی مانند ابریشم؛ یا از ساقه و الیاف گیاهانی مانند جلبک دریایی.

پشم رایج ترین الیاف طبیعی است که برای ساخت روفرش استفاده می شود. از ابریشم فقط در روفرش دستباف مرغوب استفاده می شود که معروف ترین آن روفرش ایرانی است. الیاف گیاهی به طور فزاینده ای برای شمع و بستر محبوب می شوند.

الیاف مصنوعی این الیاف مصنوعی در ابتدا در یک آزمایشگاه از محصولات جانبی سوخت های فسیلی ایجاد شدند. با توجه به محبوبیت فزاینده آن در طول سال ها، اکنون در مقیاس صنعتی با استفاده از فرمول های مختلف برای ایجاد الیافی که طیف وسیعی از نیازها را برآورده می کنند، تولید انبوه می شود. 

روفرشی

از خواص الیاف مصنوعی می توان به نرمی، مقاومت در برابر لک، دوام، مقاومت در برابر محو شدن اشاره کرد.

مخلوط پشم این نوع الیاف از ترکیب پشم با الیاف مصنوعی تولید می شود. نسبت ها می تواند متفاوت باشد، اما ترکیب استاندارد با پشم 4:1 مصنوعی است.

چنین الیافی از دوام مواد مصنوعی و احساس کیفیت پشم طبیعی بهره می برند.

ضخامت

این به عوامل متعددی مرتبط است مانند:

ضخامت شمع. با اندازه گیری طول شمع (منهای تکیه گاه) در حالی که تحت فشار سبک است محاسبه می شود.

مرحله / نشانگر. هرچه نخ سفت تر باشد، ضخیم تر و مجلل تر به نظر می رسد. نخ‌های محکم بسته‌بندی شده ماندگاری بیشتری دارند زیرا نخ‌ها فضای کمتری برای ساییدگی روی یکدیگر و ایجاد سایش دارند.

شماره تاپیک. ضخامت هر رشته نخ. یک روفرش را می توان در حالی که نخ های محکم بسته بندی شده باشد، کم گیر کرد، زیرا هر طناب می تواند قطر زیادی داشته باشد.