روغن گوسفندی کرمان در دنیا مشهور شد

روغن گوسفندی جزء مهمی از رژیم غذایی آسیایی است. روغن گوسفندی کرمان به نظر می رسد برای مقابله با بیماری آلزایمر مفید باشد.

بنابراین مطالعه ای انجام شد که هدف آن بررسی ارتباط بین استفاده از روغن گوئسفندی ، نقایص شناختی و زوال شناختی در یک جمعیت بزرگ سالمند بود. این تحقیق که 4 سال به طول انجامید، در 3 شهر فرانسه انجام شد و 6947 نفر شرکت داشتند.

به همه شرکت کنندگان یک پرسشنامه کوتاه در مورد عادات غذایی و آزمون های مختلف شناختی داده شد.

روغن گوسفندی

آزمودنی ها با توجه به دفعات و نحوه استفاده از روغن گوسفندی به 3 گروه تقسیم شدند: کسانی که از روغن گوئسفندی استفاده نمی کردند، کسانی که گهگاه از آن استفاده می کردند و کسانی که روزانه از آن استفاده می کردند.

نتایج نشان می‌دهد افرادی که از روغن گوسفندی استفاده می‌کردند، احتمال کمتری برای ایجاد برخی نقص‌های شناختی مربوط به زبان و حافظه بصری داشتند.

در ارزیابی زوال شناختی در پایان 4 سال مشاهده شد که کسانی که به شدت از این روغن استفاده می کردند مزایای قابل توجهی برای حافظه بصری داشتند، اما نه برای زبان.

این نتایج اولیه، اگرچه مثبت هستند، زیرا اهمیت بالقوه روغن گوسفندی در رژیم غذایی مدیترانه ای و اثرات مفید آن بر سلامت را برجسته می کنند، باید توسط مطالعات بیشتر مورد بررسی قرار گیرند، همانطور که توسط خود نویسندگان پیشنهاد شده است.

روغن گوسفندی و سرطان مغز (مطالعه اسکاتلندی)

محققان اسکاتلندی در حال حاضر فقط در آزمایشگاه نشان داده اند که روغن گوسفندی فوق بکر گرانبها می تواند از تشکیل برخی از انواع تومور مغزی جلوگیری کند.

با حرکت به تجزیه و تحلیل ویژگی‌های ساختاری بخش روغن گوسفند، مشخص می‌شود که پویایی‌هایی که آن را مشخص می‌کند در حال تحول با تغییرات مهمی است که بیش از همه به بعد بین‌المللی مربوط می‌شود، با سطح رقابتی قطعاً رو به رشد.
تقریباً تمام تولیدات جهانی در منطقه مدیترانه متمرکز شده است که 72 درصد آن در اتحادیه اروپا و 25 درصد در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه قرار دارد. سهم باقیمانده، حدود 3 درصد.
برای اپراتورهای این بخش، چالش‌ها در حال افزایش است و حضور در بازار اغلب به معنای انتخاب‌های تقسیم‌بندی رو به بالا و تصمیم‌گیری برای تولید کیفیت، همچنین برای رفع نیازهای پیچیده و تکامل‌یافته مصرف‌کنندگان است.