دستگاه فشار خون امرون m3 باعث ایست قلبی یک مرد شد

فشارسنج هایی مثل دستگاه فشار خون امرون m3 (همچنین به عنوان فشارسنج یا فشارسنج شناخته می شود) برای اندازه گیری فشار خون افراد استفاده می شود. این امر از طریق روش های مختلف امکان پذیر است .

برای به دست آوردن یک اندازه گیری بی طرفانه، انجام آن در سطح قلب مهم است . علاوه بر این، تأثیرات خارجی یا وضعیت روحی می تواند نتیجه را جعل کند. اینها بر تنفس و سرعت ضربان قلب و در نتیجه بر فشار خون تأثیر می گذارند.

همچنین می تواند تفاوتی ایجاد کند که آیا روی بازوی راست یا چپ اندازه گیری می کنید. در این حالت، اندازه گیری باید روی بازو با فشار شریانی بالاتر انجام شود.

دستگاه فشار خون

بر این اساس، باید:

همیشه دستگاه را در سطح قلب قرار دهید

بعد از اعمال بدنی اندازه گیری نکنید

تحت فشار روانی خاصی قرار نگیرید

همیشه در ساعت مشخصی از روز اندازه گیری کنید

چه نوع فشار سنج وجود دارد؟

دستگاه های مدرن می توانند فشار خون را از طریق کاف روی بازو و مچ دست یا از طریق گیره روی انگشت اندازه گیری کنند. اندازه گیری فشار خون به اصطلاح تهاجمی نیز وجود دارد . در این روش یک کاتتر برای اندازه گیری فشار خون و ضربان قلب در یکی از شریان ها قرار داده می شود.

( به تاریخچه/اندازه گیری مستقیم فشار خون مراجعه کنید )

کدام نوع اندازه گیری دقیق ترین/بهترین است؟

دقیق ترین روش برای اندازه گیری فشار خون اندازه گیری فشار خون از بالای بازو است. مزیت اصلی این است که “بالشتک” بافت عضلانی، چربی و پوست امکان فشرده سازی کنترل شده شریان را فراهم می کند.

علاوه بر این، کاف از قبل در سطح قلب قرار دارد . یکی از معایب فشارسنج بازو این است که برای مثال، اگر دور بازو خیلی نازک یا خیلی ضخیم باشد، به یک کاف مخصوص نیاز است.