آشنایی با کربن فعال در صنعت

هیدرو کربن اتن فعال یک جاذب در صنایع جداسازی و تصفیه است. ظرفیت جذب کربن فعال به تخلخل و شیمی سطح آن بستگی دارد. در این بررسی تولید کربن فعال از تعداد زیادی مواد فراوان و کم‌هزینه و ضایعات کشاورزی مانند پوسته کاملیا اولیفرا، بامبو، سنگ‌های گیلاس، ضایعات چای و گل پالونیا مورد بحث قرار گرفته است.

روش‌های فعال‌سازی شیمیایی یا فیزیکی و روش‌های تشعشعات مایکروویو، تکنیک‌های رایج مورد استفاده برای تهیه کربن فعال مانند ذغال چوب روسی هستند.

کربن فعال، یک جاذب پرکاربرد در فرآیندهای صنعتی، از یک ساختار ریز متخلخل و همگن با مساحت سطح بالا تشکیل شده است و پایداری تابش را نشان می دهد.

فرآیند تولید هیدرو کربن سنگین فعال با راندمان بالا در کشورهای در حال توسعه به طور کامل بررسی نشده است. علاوه بر این، مشکلات زیادی در مورد بازسازی کربن فعال استفاده شده وجود دارد.

امروزه علاقه زیادی به یافتن جایگزین های ارزان و موثر برای کربن فعال تجاری موجود وجود دارد. کاوش کربن فعال موثر و کم هزینه ممکن است به پایداری محیطی کمک کند و مزایایی را برای کاربردهای تجاری آینده ارائه دهد. هزینه کربن فعال تهیه شده از بیومواد در مقایسه با هزینه کربن فعال تجاری بسیار پایین است.

چندین گزارش در زمینه تولید کربن فعال در جاهای دیگر موجود است. از غلاف های Thespesia populnea به عنوان ماده خام برای تهیه کربن فعال استفاده شد.

کربن فعال تهیه شده برای حذف جذبی رنگ نارنجی از سیستم آبی استفاده شد. کربن فعال تهیه شده از پوسته برنج با استفاده از فعال سازی اسید فسفریک توسط فعال سازی شیمیایی مورد مطالعه قرار گرفته است

سطح، حجم منافذ و توزیع اندازه منافذ نمونه‌های کربن فعال شده در دمای 700، 800 و 900 درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری شد. دمای 800 درجه سانتی‌گراد برای افزایش تولید حجم منافذ به‌ویژه حجم مزوپور بهینه است. یوسو و همکاران سنتز زغال چینی از پوسته بادام با فعال سازی شیمیایی با اسید فسفریک.

اثر اتمسفر فعال سازی بر روی خواص کربن فعال تولید شده مورد بررسی قرار گرفت. Largitte و Lodewyckx اخیراً ویژگی جذب کربن فعال از دانه‌های Bois carre را برای جذب سرب بررسی کرده‌اند. تأثیر دما بر ویژگی جذب مورد بررسی قرار گرفته است.

 

  • منابع:
  1. Production of Activated Carbon from Natural Sources
  • تبلیغات:
  1. برنج خوش پخت چه ویژگی هایی دارد؟
  2. محصولی که مسیر خوشبختی شما را هموار می کند
  3. ریزش 60 درصدی قیمت کاشی در بازار تهران
  4. شیشه منزل خود را با این ترفندها برق بیندازید